måndag 17 december 2018

Kombinera cykling och segling går det?

Nästa år kommer jag att försöka kombinera seglingen med cykling.



De kombinerar varandra på så sätt för att cykla behöver jag ingen besättning och innan min besättning är på plats kan jag göra en runda med cykeln.

Det kanske är 50 års kris men jag trodde inte att jag skulle falla för lockelsen till att cykla runt sjöar.
Målet är högt satt men inte för högt. På samma sätt som kappsegling kan kännas skrämmande  blir det samma sak med avstånd när man cyklar. Men väl förberedd ska det inte bli något problem.

Under vintern blir det minst 50 km/veckan på spinningcykel och i höstas blev det över 100 km/veckan på pendlarcykel och spinningcykel. Rekomendationen är minst 1000 km träningsträcka innan start för den stora runt sjö cyklingen. Så km i benen kommer inte att bli problemet.

Nästa rekommendation är långa pass men det får vänta tills våren har kommit.
Uthållighet borde passa mig men det svåra blir att lära mig äta under fart. 



En ytterligare rekommendation är att cykla i grupp så jag ska jaga rätt på en cykelklubb för motionärer. Detta speciellt då jag kommer att cykla i grupp runt sjöar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar